Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 07:31 Naslov sporočila: Kje je kardanska sklopka? |
|
|
Zdravo,
verjetno je o tem že tekla debata, vendar ne najdem. Kje je sklopka, če govorimo o navadnem kmetijskem krdanu s sklopku? Na traktorju ali na priključku? In zakaj?
Na nekaterih kardanih je narisano, da je sklopka vedno na priključku, videl sem pa že vse sorta. Doma je vedno na priključku ampak samo zato, ker je lažje vedno znova natikat na traktor del brez sklopke ker je lažji. Nekateri pa jo nameščajo na traktor z razlogom če pride kar koli narobe, da se ustavi celotna kardanska gred. Kaj menite? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marolt Moderator & Forumovec leta 2009
Pridružen/-a: 29.03. 2006, 13:42 Prispevkov: 2778 Kraj: Bloke
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 08:10 Naslov sporočila: Re: Kje je kardanska sklopka? |
|
|
tractoreengineer je napisal/a: | Zdravo,
verjetno je o tem že tekla debata, vendar ne najdem. Kje je sklopka, če govorimo o navadnem kmetijskem krdanu s sklopku? Na traktorju ali na priključku? In zakaj?
Na nekaterih kardanih je narisano, da je sklopka vedno na priključku, videl sem pa že vse sorta. Doma je vedno na priključku ampak samo zato, ker je lažje vedno znova natikat na traktor del brez sklopke ker je lažji. Nekateri pa jo nameščajo na traktor z razlogom če pride kar koli narobe, da se ustavi celotna kardanska gred. Kaj menite? |
Obstaja več vrst kardanski gredi ravno tako je več vrst "sklopk".
Že samo ime sklopka- je zmotno saj v veliki večini to ni sklopka ampak varnosti element proti preobremenitvi-to pa ni skopka!
Kakor vemo sklopka omogoče sinhronizacijo gibanja dveh vtečečih se delov. Se pravi če laičo povem omogoča, da določeni vrtilni moment prenesemo iz enega vrtečega se dela na drugega z možnostjo sihronizacije.
Kakor sem pisal pa gre tule po večini za faktor varovanja in "sklopka" dejansko popusti ko dosežemo prevelik vrtilni moment.
Najbolj primitivne zadeva (vendar še v uporabi) je varovanje na principu strižnega vijaka. Ali po domače imamo med dvema deloma vijak le-tega pri prevelikem momentu prestriže in tako obvaruje vitalni del pred poškodbo.
Drugo so varnostni elementi katere se veliko več uporabljajo pri kardanskih gredeh to so tako imenovane torne sklopke oziroma sklopke "z vzmetjo in drsnimi elementi"(težko poimenujem). No skratka pri teh je sistem delovanja na podobnem principu se pravi ko presežemo dovoljen moment se elementi v njem dejasko stisnejo skupaj (vzmet jih drži v ležišču) in spet zdrsne tako, da nam obvaruje element pred poškodbami.
Dobra stran tega je, da ni potrebno ob preobremenitvi menjavati vijaka temveč vzmet-vzmeti same postavijo drsne elemente nazaj v pravilno lego in lahko normalno naprej prenašamo vrtilni moment.
Imamo pa še eno vrsto "skopke" katero bi lahko upravičeno poimenovali sklopka in ne varnostni element to je tako imenovana centrifugalna sklopka katera pa se resnici na ljubo na traktorskih gredeh ne uporablja.
Poznamo jo pri motornih žagah.
Spet pogovorno(se le -ta)uporablja za tako imenovana skopko pri pogonu rotacijskih kosilnic vendar to ni centrifugalna temveč "sklopka", ki prenaša vrtilni moment samo v eno smer. Se pravi, da pri zmanjševanju obratov ne zaviramo dodatno še rotacijske kosilnice ampak se ta prosto vrti. To spet ni sklopka niti ni varnosti element ampak zgolj element za prenos vrtilnege momenta pa še to samo v eno smer vrtenja.Verjetno pa je od vseh dosedaj naštetih elementov najbolj podobna sklopki.
Glede na način izgradnje omenjenega sklopa pa proizvajalec le tega poda točno kje moram biti nameščena "sklopka".
Pri nekaterih to ni pomembno pri drugih pač je.
In tega se je potrebno držati, če želimo imeti varovan stroj-priključek.
Že če logično pogledamo recimo pri zadnji sklopki ni vseeno kako je nameščena saj nam bo pri vrtenju v eno smer delovala pravilo v drugo pa ne...
pa, da ne odkrijemo tople vode. V navodilih vse piše in na novih gredeh je vse lepo označeno. Tako da...
LP Marolt
Nazadnje urejal/a marolt 05 Avg 2009 10:09; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
arrojado Foto leta 2008
Pridružen/-a: 09.02. 2007, 15:31 Prispevkov: 287 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 08:34 Naslov sporočila: |
|
|
Bravo Marolt, zelo dobro napisano |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Lenuh Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 22.06. 2007, 21:16 Prispevkov: 214 Kraj: okolica Litije
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 09:13 Naslov sporočila: |
|
|
Pri našem kardanu za nakladalko je narisano da pride sklopka na nakladalko. V navodilih za nakladalko pa piše da je sklopka na traktorju... pol se pa nej človk znajde... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mstrek Moderator
Pridružen/-a: 12.03. 2007, 18:21 Prispevkov: 5111 Kraj: BELA KRAJINA
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 09:48 Naslov sporočila: |
|
|
Pri teh "sklopkah" za nakladalko in trosilec je praktično vseeno kako je obrnjena, ker deluje na vzmet, kar je Marolt lepo opisal...naj bi pa bila, po navodilih priključka na traktorju. Medtem ko je pa tista prosta sklopka za kosilnice in mulčarje na priključku.... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonKR Moderator
Pridružen/-a: 22.02. 2006, 18:53 Prispevkov: 1943
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 09:52 Naslov sporočila: |
|
|
@marolt, sklopk je veliko, veliko. Na teleskopskih kardanskih gredeh se uporablja le peščica od vseh zvez poimenovanih sklopke, mislim, da le preobremenilna in prostotečna (enosmerna).
sklopka -e ž (o) strojn. priprava, s
katero se združita ali ločita gnana in
gonilna gred
Tako pač je, čeprav si večina od nas že od mladosti naprej pod izrazom sklopka sli po domače kuplunga v mislih nariše lamelno sklopko med motorjem in menjalnikom.
http://www.fs.uni-lj.si/lavek/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=45&lang=en (klikni ODPRI)
Glede na navedeni vir, z neko verjetnostjo (pod 100%) je to tako (garancije pa ne dajem, ker mi je ni treba):
motorna žaga: str. 33
nakladalka: str. 32
silokombajn: str. 35
Kje namestiti sklopko?
Enosmerno kot je npr. na silokombajnu moraš pravilno namestit, da ti
sploh dela.
Pri preobremenilni sklopki kot je na nakladalni prikolici je vseeno ker je simetrična.
Morda pride pri kakšnem priključku, ki ima preobremenilno sklopko do situacije, ko se enojni kardanski zglob na strani priključka v transportenm položaju "prelomi" za več kot 35°, tedaj je prav, da je preobremenilna sklopka na traktorju. Ampak dvomim, da do take situacije kje sploh pride.
Je pa res tako, kot je napisal @marolt, v navodilih vse piše (naj bi, naj bi pisalo celo slovensko!) Ugotavljanje kaj točno kam namestiti preko foruma (beri na pamet) je tako, kot speč/-a voziti traktor brez vsakega senzorja in navigacije.
Evo, pa še aktiviranje preobremenilne sklopke pri nakladalni prikolici, pri 430o/min je polno kolikor je možno, dokler se zadnji pokrov ne odpre je samo "rom pom pom"
http://www.mojvideo.com/video-varnostna-sklopka-na-nakladalni-prikolici/96316e4b8ffc4cf7f43e |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 20:39 Naslov sporočila: |
|
|
Se opravičujem za nekoliko netaktnosti. Mislil sem kardansko "sklopko" kot varnostni element, se pravi mehanizem na vzmet, ki lahko prenaša moment levo in desno.
Kam jo torej nataknt? Na traktor ali priključek? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mstrek Moderator
Pridružen/-a: 12.03. 2007, 18:21 Prispevkov: 5111 Kraj: BELA KRAJINA
|
Objavljeno: 05 Avg 2009 06:29 Naslov sporočila: |
|
|
Čisto vse imaš zgoraj napisano
SimonKR je napisal/a: | Pri preobremenilni sklopki kot je na nakladalni prikolici je vseeno ker je simetrična.
Morda pride pri kakšnem priključku, ki ima preobremenilno sklopko do situacije, ko se enojni kardanski zglob na strani priključka v transportenm položaju "prelomi" za več kot 35°, tedaj je prav, da je preobremenilna sklopka na traktorju. Ampak dvomim, da do take situacije kje sploh pride. |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 05 Avg 2009 06:52 Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj je pa potem na kardanih narisano, da je preobremenilna sklopka na priključku? Po nekaterih navodilih, kot je napisal "Lenuh" pa naj bi bila na traktorju?
A mogoče kdo pozna kakšen varnostni predpis o tem? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mstrek Moderator
Pridružen/-a: 12.03. 2007, 18:21 Prispevkov: 5111 Kraj: BELA KRAJINA
|
Objavljeno: 05 Avg 2009 07:46 Naslov sporočila: |
|
|
Sej smo že velikokrat napisali....odvisno od tipa kardana! Če Proizvajalec kardana zahteva kako je obrnjen, potem ga tako obrni, da bo pravilno deloval... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|