Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
JCB FAST TRACK Moderator & Foto leta 2009
Pridružen/-a: 26.02. 2006, 11:16 Prispevkov: 1883
|
Objavljeno: 09 Avg 2013 19:55 Naslov sporočila: GOZDARSKI VITEL UNIFOREST 85H PRO - TEST |
|
|
Uniforest 85H pro
Avtor in foto: Matej Kolar Muzga
Strojnik: Traktor frik, JCB FAST TRACK
Opis vitla:
Na kratek test sva dobila gozdarski vitel Uniforest 85H pro slovenskega proizvajalca Uniforest iz Petrovč. Testirani vitel je namenjen za priključitev na velike traktorje, moči nad 50kW in predvsem za profesionalno rabo, vitel se na traktor pripenja tritočkovno. Vlečna sila vitla je 85kN, vitel je serijsko opremljen z žično vrvjo (pletenico) dolžine 90m premera 13mm, srednja hitrost žične vrvi naj bi bila po podatkih proizvajalca 0,60m/s. Vitel je serije pro, kar pomeni, da je serijsko opremljen z elektro-hidravličnim upravljanjem, serijsko je tudi hidravlično odvijanje žične vrvi, testirani vitel je opremljen z daljinskim brezžičnim upravljanjem proizvajalca Terrafunk. Po podatkih proizvajalca je vitel težak 622kg brez žične vrvi, teža z žično vrvjo in drsniki je nekaj preko 700kg.
Potek dela:
Delo sva opravljala v zahtevnih vremenskih pogojih – sneg in temperature okoli -12 °C, delo je potekalo v pretežno iglastem gozdu. Večina izvlečenega drevja je bila podrta zaradi snega in poletnega vetroloma.
Tri-točkovno pripenjanje na traktor je II. in III. kategorije in je višinsko nastavljivo (dva položaja).
Nosilec za motorno žago.
Vitel ima serijsko dve podporni nogi (na vsaki strani po eno), vse tri točke pripenjanja so nastavljive po višini (dve višini) pri obeh kategorijah (II. in III. kategorija pripenjanja).
Nosilec cepina.
Vitel ima po dva predala za shranjevanje verig (predala sta dovolj velika, da gre vanju tudi škripec, sekira,…) na vsaki strani (gre za en predal s prekatom)
Hidravlično odvijanje žične vrvi.
Spodnji škripec v delovnem položaju, za transport oz. takrat ko škripca ne potrebujemo, se le ta s pomočjo magneta preprosto »pritrdi« na ohišje vitla – s tem je preprečeno opletanje škripca in morebitne poškodbe pri vleki (ob naletu debla v vitel)
Škripec v »transportnem« položaju. Spodnji škripec je sicer fiksen in ni nastavljiv po višini.
Vitel ima zadostno število mest za pripenjanje verig.
Konstrukcija vitla je zelo močno in sodobno zasnovana.
Konstrukcija vitla je zelo močno in sodobno zasnovana.
Daljinski brezžični upravljalec.
Sprejemnik/oddajnik brezžičnega daljinskega upravljanja vitla in daljinski žični upravljalec.
Vitel je bil v času testa pripet na traktor Lamborghini Premium 850 – 85 konjev 4300kg lastne mase (brez uteži, strojnika in goriva).
Delo je potekalo v zahtevnih delovnih pogojih-sneg in nizke temperature (okoli-12°C)
Za varno delo sva na traktor namestila utež teže 500kg.
Rampanje lesa na deponiji.
Ugotovitve:
Vitel je bil v času testa pripet na traktor s 85 konji in 4300 kg lastne mase (brez uteži), kar se je izkazalo za dovolj, vendar je bilo potrebno za varno delo na traktor namestiti utež teže 500kg, saj je traktor v določenih trenutkih pričelo dvigovati na zadnja kolesa (pri privlačevanju) oz. v klanec ni bilo 100% kontrole nad upravljanjem/zavijanjem traktorja.
Po dveh delovnih dneh sva na traktor namestila utež teže 500kg, kar se je izkazalo za pravilno odločitev, saj bi na zahtevnejših terenih, ki so sledili lahko traktor poškodovala (prevrnitev,…) oz. bi bilo delo močno oteženo in upočasnjeno.
Lastnik, ki nama je vitel posodil za uporabo (ideja o testu je prišla kasneje), za pogon uporablja traktor s 135 konji in preko 6000kg mase (traktor drugačne zasnove).
Pogon vitla je lahek, traktor je pri privlačevanju podrtega drevja deloval pri 1100 vrtljajih (gred traktorja je bila nastavljena na 540E – EKO), sama gred pa se je vrtela s cca 370vrt/min, za pogon je potrebno 540 vrtljajev na priključni gredi. Doseg vitla je zahvaljujoč 90m žične vrvi premera 13mm zelo velik, kar se posebej dobro izkaže predvsem na težko dostopnih terenih.
Za zelo dobro se je izkazala deska vitla, ki je širine 2m serijsko, kar zelo pripomore, da na traktorju med privlačevanjem in rampanjem debel ne prihaja do poškodb, zelo dobro se izkaže tudi pri hitrih popravilih gozdne vlake (poškodbe vlake, ki nastanejo zaradi sidranja vitla in privlačevanja drevja).
Velika prednost je brezžično daljinsko upravljanje, saj je strojnik lahko prisoten ob samem drevesu, ki se vleče in ima tako boljši nadzor nad dogajanjem, hkrati pa pomeni mnogo večjo varnost za strojnika, saj se lahko umakne iz delovnega območja stroja. Velika prednost daljinskega upravljanja je tudi to, da je delo veliko hitrejše, saj ni nepotrebnega nabiranja »kilometrov« od traktorja pa do mesta podrtega drevesa, poleg vsega pa je delo z daljinskim upravljalcem fizično mnogo manj naporno kot delo s klasičnim mehansko vodenim vitlom.
Hidravlično odvijanje žične vrvi se je med testom izkazalo kot zelo koristno, saj prihrani marsikatero »kapljo znoja« predvsem, ker je žična vrv dolga 90m premera 13mm težka okoli 80kg. Hidravlično odvijanje žične vrvi je pri tem vitlu nepogrešljiv pripomoček (serijska oprema) in je tudi pri drugih vitlih, pri katerih je potrebno za hidravlično odvijanje doplačati, zadeva vredna svojega denarja.
Daljinski upravljalec:
Daljinski upravljalec ima nameščena štiri stikala, katera so dobro zaščitena pred morebitnim udarom vej ipd, uravljalec je v zaščitnem toku, namesti se ga za pas. Prvo stikalo služi vklopu oz. izklopu daljinskega upravljalca, drugo služi odvijanju žične vrvi (dve funkciji – kontinuirano odvijaje (stikalo se »zatakne«) ali odvijanje po potrebi (žična vrv se odvija samo takrat, ko se stikalo drži), tretje stikalo služi navijanju žične vrvi in deluje samo takrat, ko se stikalo drži, četrto stikalo je namenjeno regulaciji plina traktorja (najin traktor regulacije plina nima vgrajene). Doseg daljinskega upravljalca je 500m ne glede na konfiguracijo terena in morebitne »šume«.
Tehnični podatki 85Hpro
http://www.uniforest.si/85_hpro.php
Prednosti/slabosti:
Prednosti:
- Vitel izdelan v Sloveniji
- Hidravlično odvijanje žične vrvi
- Brezžično daljinsko upravljanje
- Zadostno število pritrdišč za verige in dovolj odlagalnih predalov za verige
- Veliko serijske opreme
- Robustna konstrukcija
Slabosti:
- Teža vitla, kar je sicer pogojeno z robustnostjo in pa dejstvom, da je vitel namenjen traktorjem moči nad 100 konjev in teže vsaj 5000kg (po podatkih proizvajalca je priporočljiva moč traktorja nad 50kW)
- Problem »loma« kardanske gredi (zaradi verižnega pogona bobna, je priklop kardanske gredi zamaknjen na desno stran vitla – gledano v smeri vožnje naprej)
- Ni nosilca sekire
- Ni nosilca za ročko za gorivo in verižno olje za motorno žago.
- Na daljinskem upravljalniku ni možnost menjave oz. polnjenja baterije na terenu
Kopiranje, posredovanje ali kakršno koli drugo objavljanje tega prispevka/testa brez pisnega dovoljenja avtorja ni dovoljeno - razen objave na strani Društva Traktor Forum!(http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r03/predpis_ZAKO403.html)
Kot avtor izjavljam, da za predmetni prispevek/test nisem dobil s strani proizvajalca/oz. pooblaščenih prodajalcev nobenega plačila za pisanje in objavo. Test je nastal na podlagi lastnega interesa in zanimanja za kmetijsko oz. gozdarsko mehanizacijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
canycom Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 02.01. 2009, 11:49 Prispevkov: 411
|
Objavljeno: 28 Avg 2013 08:36 Naslov sporočila: |
|
|
Čestitke za reportažo testiranja.
Jaz imam manjši model (55hpro) in tudi mene motijo iste stvari, kot so tebe.
Ne razumem pa, zakaj na daljincu nisi mogel zamenjati baterij?
Pri mojem daljincu jih lahko zamenjaš... seveda, če jih imaš s seboj
(midva s sosedom sva jih namreč pozabila... in potem je pač šlo "na roke"...) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
JCB FAST TRACK Moderator & Foto leta 2009
Pridružen/-a: 26.02. 2006, 11:16 Prispevkov: 1883
|
Objavljeno: 29 Avg 2013 10:38 Naslov sporočila: |
|
|
canycom je napisal/a: | Čestitke za reportažo testiranja.
Jaz imam manjši model (55hpro) in tudi mene motijo iste stvari, kot so tebe.
Ne razumem pa, zakaj na daljincu nisi mogel zamenjati baterij?
Pri mojem daljincu jih lahko zamenjaš... seveda, če jih imaš s seboj
(midva s sosedom sva jih namreč pozabila... in potem je pač šlo "na roke"...) |
Hvala!
Kolikor se spomnim, je bil daljinec s fiksno baterijo, potrebno odvijačiti vrhnji del, zamenjati baterijo,... je pa res, da je to že eno leto in pol nazaj in da se niti ne spomnim več dobro, kako je bilo narejeno.
LP M |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Grega S Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 04.05. 2008, 13:13 Prispevkov: 3586
|
Objavljeno: 29 Avg 2013 10:49 Naslov sporočila: |
|
|
V navodilih piše, da je pred delovnim dnem pripročljivo polnjenje npr. čez noč. In pa baterijo je treba dopolniti tudi vsaj 1X na mesec (izven sezone), da se ne izprazni popolnoma.
Če je baterija čisto polna brez problema zdrži cel delovnik. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
JCB FAST TRACK Moderator & Foto leta 2009
Pridružen/-a: 26.02. 2006, 11:16 Prispevkov: 1883
|
Objavljeno: 29 Avg 2013 18:08 Naslov sporočila: |
|
|
Da, vse napisano drži, vendar baterija ni celo "življensko" dobo vitla nova, pač potrošni material. Če drži 5ur, po moje še ni ravno za stran, bilo bi dobro imeti nadomestno baterijo in prazno za ta čas dat v traktor polnit? Samo razmišljam.
Sicer glede vzdržljivosti nimam pripomb, sva delala tudi 3 dni brez polnjenja, sicer res da ne skoz in na "polno" ampak recimo ene 3-4 ure dnevno.
Je pa veliko odvisno, kje sranjuješ daljinca čez noč, ker sva delala v zimskih razmerah, sva ga vedno dala na sobno temperaturo, kar močno pripomore k ohranjanju baterije.
LP M |
|
Nazaj na vrh |
|
|
XA86slo Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 01.04. 2013, 15:08 Prispevkov: 355 Kraj: slovenske gorice
|
Objavljeno: 30 Avg 2013 13:18 Naslov sporočila: |
|
|
bom kar tukaj vprašal...
a drži trditev za vitle UNIFOREST da pri veliki obremenitvi radi popokajo zvari, ker naj bi jih ročno varili?? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
canycom Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 02.01. 2009, 11:49 Prispevkov: 411
|
Objavljeno: 30 Avg 2013 13:36 Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem.
Nimam veliko izkušenj, smo zvlekli samo kakšnih 50metrov.
Na varilne tehnike se ne spoznam, verjetno pa nobena stvar ni večna in neobčutljiva za preobremenitve.
Osebno sem se za Uniforest odločil zaradi nemške hidraulike. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
landini alpine Kmetovalec
Pridružen/-a: 11.01. 2012, 19:53 Prispevkov: 58 Kraj: notranska
|
Objavljeno: 30 Avg 2013 16:44 Naslov sporočila: |
|
|
Mamo Uniforest 55Hpro okoli 10 mesecev, z njim smo zvlekli 800+ m^3 in do sedaj ni popustil noben var in tudi drugih težav nismo imeli. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Traktor frik Moderator
Pridružen/-a: 06.03. 2006, 18:19 Prispevkov: 523 Kraj: Litija- okolica
|
Objavljeno: 06 Sep 2013 11:41 Naslov sporočila: |
|
|
XA86slo je napisal/a: | bom kar tukaj vprašal...
a drži trditev za vitle UNIFOREST da pri veliki obremenitvi radi popokajo zvari, ker naj bi jih ročno varili?? |
Tale vitel, ki je opisan zgoraj je drugače pripet na 150 KM traktor, s cca 7 tonami teže. Kar pomeni, da mu ni nič prišparanega, pa do sedaj ni počil niti milimeter zvara. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
drklopa Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 18.02. 2010, 20:12 Prispevkov: 383 Kraj: Bevško Republika
|
Objavljeno: 06 Nov 2013 19:48 Naslov sporočila: |
|
|
Moram še jaz dati "piskerčk"zraven tele debate o pokanju zvarov.Uniforest,krpan,tajfun,so zelo priznani proizvajalci godarske opreme z dolgo tradicijo.Glede da živimo v visoko tehnološkem času napram 20 do 30 let nazaj,se je v proizvodnjo vseh teh naprav(gozdarski vitli,cepilci in ostali stroji) vpeljala visoka kvaliteta izdelave(laserski razrez,cnc krivilni stroji,cnc stružnice in obdelovalni centri).In kar je še najbol pomembno v tej debati,da tehnologija varjenja,ki jo uporabljajo te proizvajalci je visokega ranga.Vsi vitli,ki jih proizvaja uniforest in drugi proizvajalci,so varjeni robotsko(varilni aparati so vsi synergic,kar omogoča programsko varjenje),le določen del je ročno(tam kjer je potrebno predvariti pred sestavo določenih pozicij,ker kasneje pri izdelavi ni mogoče).Podjetje,ki proizvaja vitle za uniforest je sico d.o.o iz žalca,ki naredi vitel od začetka do konca.V uniforestu samo pobarvajo vgradijo hidr. komponente verižnike in ostalo.
Ps pa ne zagovarjam podjetja uniforest,sam uporabljam vitel druge znamke.Sem pa vsak dan v svetu varjenja,pa po kmetiskih sejmih gledam priključke zvenečih znamk,pa če pogledaš njihove zvare si misliš,da se je kir učil varit na leteh.
Lp U. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|